Obchodné podmienky
Peter Garay - Krom,
sídlo: Karpatské námestie 7770/10A, 83106 Bratislava - Rača (ďalej len „adresa sídla“)
IČO: 55897053
(ďalej len „predávajúci“ alebo „my“),
2. AKO SA S NAMI MÔŽETE SPOJIŤ?
E-mail:
info@krom.sk
3. AKÉ SÚ ĎALŠIE POJMY, KTORÉ SA V NAŠICH VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENKACH OPAKUJÚ?
elektronická adresa |
adresa elektronickej pošty zákazníka uvedená v používateľskom účte, v objednávke či v inom našom formulári; |
e-shop |
náš internetový obchod, ktorý prevádzkujeme na webovej stránke; |
kúpna zmluva |
záväzok obsahujúci celý rad práv a povinností – nás ako predávajúceho a vás ako kupujúceho, ktorý spoločne uzatvárame na základe vašej objednávky nášho tovaru na našich webových stránkach; |
občiansky zakonník |
zákona č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník; |
podnikateľ |
fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá vyvíja sústavnú podnikateľskú činnosť – svojím menom, na svoj účet a kvôli dosiahnutiu zisku; riadime sa zásadou, že zákazník, ktorý v objednávke uvedie svoje IČO/DIČ či firemné údaje vystupuje vo vzťahu k nám právne ako podnikateľ; |
spotrebiteľ |
každá fyzická osoba, ktorá vystupuje bez akejkoľvek súvislosti so svojou podnikateľskou činnosťou alebo samostatným výkonom svojho povolania; |
VOP |
tieto všeobecné obchodné podmienky, t. j. pravidlá, ktoré zaväzujú nás i vás pri uzatváraní kúpnej zmluvy; |
webová stránka |
internetová adresa https://www.krom.sk/; |
zákazník |
ste to vy, kupujúci, nech už ste spotrebiteľ alebo podnikateľ. |
4. ČO PODĽA ZÁKONA MUSÍME OZNÁMIŤ VŠETKÝM ZÁKAZNÍKOM PRED UZATVORENÍM KÚPNEJ ZMLUVY?
4.1. Oprávnenie predávajúceho a kontrolné orgány. Predávajúci je oprávnený na predaj tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu robí v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
4.2. Ilustračný charakter fotografií tovaru. Všetky fotografie na webovej stránke majú iba ilustračný charakter.
4.3. Tovar, cena, náklady.
4.3.1. Popis nášho tovaru vrátane jeho hlavných vlastností nájdete na našich webových stránkach.
4.3.2. Ceny tovaru sú uvedené vrátane DPH, vrátane zákonom stanovených poplatkov.
4.3.3. Neúčtujeme si žiadne dodatočné náklady na telekomunikačné prostriedky (napr. pokiaľ nám budete volať na naše telefónne číslo, zaplatíte iba vašu bežnú sadzbu telefonického hovoru).
4.4. Možnosti platby. Konkrétne podmienky platobných metód a možností dopravy sú podrobnejšie popísané v priebehu samotnej objednávky alebo na našich webových stránkach v sekcii Doprava a platba. Tovar vám doručíme prostredníctvom dopravcu, ktorého si zvolíte z nami ponúkaných možností alebo si môžete zvoliť osobný odber u nás v predajni.
4.5. Záväznosť objednávky. Odoslaním objednávky stlačením tlačidla „OBJEDNAŤ A ZAPLATIŤ“ v našom internetovom obchode zákazník vytvorí záväznú objednávku, ktorá zaväzuje zákazníka k platbe. Zákazník má možnosť pred odoslaním objednávky svoju objednávku skontrolovať a opraviť alebo zmeniť, ako je podrobnejšie popísané v časti 7 týchto VOP.
4.6. Záväznosť VOP. Odoslaním objednávky zároveň potvrdzujete, že ste sa zoznámili so znením týchto VOP.
4.7. Práva zákazníka z chybného plnenia. Práva zákazníka z chybného plnenia, prípadne zo záruky, a podmienky ich uplatnenia sú popísané v časti 13 týchto VOP, alebo v našom reklamačnom poriadku.
5. ČO MUSÍME OZNÁMIŤ ZÁKAZNÍKOM SPOTREBITEĽOM PRED UZATVORENÍM KÚPNEJ ZMLUVY?
5.1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Zákazník spotrebiteľ má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania dôvodov (pokiaľ nie je uvedené inak) v lehote 14 dní, ktorá začína bežať najneskôr:
5.1.1. pri kúpnej zmluve odo dňa prevzatia tovaru; alebo
5.1.2. pri kúpnej zmluve s dodaním vo viac kusoch/častiach, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru; alebo
5.1.3. pri kúpnej zmluve, ktorej predmetom sú pravidelné opakované dodávky tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru;
s tým, že spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred časovým okamihom špecifikovaným v čl. 5.1.1. až 5.1.3. tak, že nám oznámi svoj zámer od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením, napríklad vyplnením a odoslaním formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy či oznámením na náš e-mail: info@krom.sk.
5.2. Kedy NIE JE MOŽNÉ od kúpnej zmluvy ODSTÚPIŤ. Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od nasledujúcich zmlúv:
5.2.1. o dodávke tovaru, ktorý bol upravený a/alebo vytvorený na prianie zákazníka alebo pre jeho osobu;
5.2.2. o dodávke tovaru, ktorého cena závisí na výchylkách finančných trhov nezávislých na našej vôli, ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy;
5.2.3. o dodávke tovaru podliehajúceho rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nevratne zmiešaný s iným tovarom;
5.2.4. o dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov ho nie je vhodné vrátiť potom, čo ho spotrebiteľ porušil, čo platí i pri zvukovej alebo obrazovej nahrávke a počítačových programoch, pokiaľ zákazník porušil ich pôvodný obal;
5.2.5. o ubytovaní, preprave tovaru, nájme dopravného prostriedku, stravovaní alebo využití voľného času, pokiaľ má byť podľa zmluvy plnenie k určitému dátumu alebo v určitom období;
5.2.6. o dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie;
5.2.7. o poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté; v prípade plnenia za úplatu, iba pokiaľ začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzatvorením zmluvy poučil spotrebiteľa, že poskytnutím plnenia zaniká právo odstúpiť od zmluvy;
5.2.8. o neodkladnej oprave alebo údržbe, ktorá má byť vykonaná v mieste určenom spotrebiteľom na jeho výslovnú žiadosť; to však neplatí pre vyhotovenie iných než vyžiadaných opráv či dodania iného tovaru než náhradných dielov nutných k vyhotoveniu opravy alebo údržby;
5.2.9. o dodaní digitálneho obsahu, pokiaľ nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s vaším predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od kúpnej zmluvy a my sme vám pred uzatvorením kúpnej zmluvy oznámili, že v takom prípade nemáte právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
5.3. Povinnosť spotrebiteľa pri odstúpení od kúpnej zmluvy. Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný nám zaslať späť tovar nadobudnutý na základe kúpnej zmluvy, od ktorej odstúpil, najneskôr do 14 dní od okamihu odstúpenia od kúpnej zmluvy. Zákazník spotrebiteľ je povinný tovar zaslať späť alebo vrátiť kompletný, t. j. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, všetkej dokumentácie, čistý, nepoškodený a pokiaľ možno vrátane pôvodného balenia, v stave a v hodnote, v ktorej ho prevzal.
5.4. Zníženie hodnoty tovaru. Zákazník v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zodpovedá za zníženie hodnoty vráteného tovaru alebo späť zaslaného tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku nakladania s tovarom iným spôsobom, než ktorý je nutný na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. V prípade, že nám bude vrátený poškodený či nekompletný tovar, započítame náš nárok na náhradu škody voči kúpnej cene, ktorú požadujete vrátiť. Budeme vždy hodnotiť konkrétny prípad, aby sme zistili mieru poškodenia, znehodnotenia tovaru a určili jemu zodpovedajúcu zníženú hodnotu. O týchto krokoch vás budeme informovať na uvedenú elektronickú adresu (e-mailom) alebo telefonicky.
5.5. Adresa na vrátenie tovaru. Zasielajte tovar späť na adresu: Žarnovická 3, 83106 Bratislava alebo doneste do predajne. Náklady na vrátenie tovaru pri odstúpení od kúpnej zmluvy hradí zákazník na svoje náklady, pokiaľ sa nedohodneme inak. Spätnú prepravu k nám si môžete objednať v rámci zaznamenania vratky prostredníctvom služby Retino, ktorú nájdete tu.
5.6. Vrátenie kúpnej ceny. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy v lehote pre odstúpenie sme povinní spotrebiteľovi vrátiť všetky peniaze, a to rovnakou platobnou metódou, ako pri prijatí peňazí, alebo na vami zvolený účet, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy. Vezmite na vedomie, že sme oprávnení vám peniaze vrátiť až vo chvíli, kedy od vás dostaneme späť vrátený tovar.
5.7. Sťažnosti. Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťujeme prostredníctvom e-mailu info@krom.sk.
5.8. Mimosúdne riešenie sporov. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
5.9. Európske spotrebiteľské centrum v SR, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava 212, internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line, ktorým sa mení nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernica 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
5.10. Nepravdivé alebo neúplné recenzie. Vyhradzujeme si právo nezverejňovať recenzie zákazníkov, ktoré sú nepravdivé, obsahujú nevhodné výrazy alebo nesúvisia so zakúpeným tovarom.
5.11. Radenie tovaru. Pokiaľ na našich webových stránkach prejdete do sekcie radenia kategórií tovaru, mali by ste vedieť, že pre zobrazovanie tovaru podľa vami preferovaných kritérií výberu používame pravidlá, s ktorými sa môžete bližšie zoznámiť na našich webových stránkach.
5.12. Ujma spôsobená nesprávnou či neúplnou informáciou. Zriekame sa akejkoľvek zodpovednosti za ujmu spôsobenú nesprávnou či neúplnou informáciou alebo radou, a to najmä v prípadoch, keď dosiahnutie určitého výsledku závisí na činnosti adresáta či iných osôb, prípadne na neovplyvniteľných skutočnostiach alebo na náhode.
6. REGISTRÁCIA, POUŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
6.1. Registrácia. Nakupovať u nás môžete aj bez registrácie. Pokiaľ sa rozhodnete registrovať, budete mať väčší prehľad o histórii svojich objednávok, stave novej objednávky atď. Registráciu zákazníka urobíte na webovej stránke vyplnením registračného formulára. Na vytvorenie registrácie je nevyhnutné potvrdiť, že ste sa zoznámili s obsahom týchto VOP a so zásadami pre spracúvanie osobných údajov.
6.2. Povinnosť uvádzať pravdivé a správne údaje. Pri registrácii na webovej stránke obchodu a pri objednávaní tovaru je zákazník povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v používateľskom účte je zákazník pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené zákazníkom v používateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
6.3. Používateľský účet. Pomocou e-mailu a zvoleného bezpečného hesla môžete vstupovať do svojho používateľského rozhrania (ďalej len „používateľský účet“), kde môžete okrem iného vykonávať aj objednávky tovaru.
6.4. Zablokovanie používateľského účtu. Zákazník je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho používateľského účtu. Zákazník nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám. Používateľský účet môžeme zablokovať po troch (3) neúspešných pokusoch o prihlásenie. Činíme tak z bezpečnostného hľadiska, aby nedošlo najmä k zneužitiu vášho používateľského účtu. Pokiaľ bude váš používateľský účet zablokovaný, prosím, kontaktujte nás na e-maile info@krom.sk.
6.5. Možnosť zrušiť používateľský účet pri jeho nepoužívaní. Môžeme zrušiť používateľský účet, a to najmä v prípade, kedy zákazník svoj používateľský účet dlhšie než 1 rok nevyužíva, či v prípade, kedy zákazník poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy v znení týchto VOP.
6.6. Nutná údržba. Zákazník berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu.
7. AKO NA OBJEDNÁVKU A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
7.1. Vytvorenie objednávky. Vkladaním tovaru do košíka, zvolením spôsobu dopravy a platby za vybraný tovar a vyplnením kontaktných a fakturačných údajov vytvára zákazník v e-shope svoju objednávku.
7.2. Vlastnosti tovaru. Zákazník je povinný sa pred dokončením objednávky zoznámiť s vlastnosťami, druhom a odporúčaným spôsobom používania tovaru. Vykonaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa s týmito informáciami zoznámil a že im rozumie,
7.3. Kontrola objednávky. Pred dokončením objednávky je zákazníkovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil.
7.4. Proces odoslania objednávky. Objednávka je odoslaná kliknutím na tlačidlo „OBJEDNAŤ A ZAPLATIŤ” a proces objednávky je tým ukončený. Odoslaním objednávky potvrdzuje zákazník, že odsúhlasil tieto všeobecné obchodné podmienky a čítal naše zásady spracúvania osobných údajov.
7.5. Pravdivosť údajov vyplnených v objednávke. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Pokiaľ bude pri spracovaní objednávky zistené, že boli použité zjavne nepravdivé alebo neúplné údaje, môžeme objednávku odmietnuť, o čom budete vyrozumení e-mailom. Zákazník môže byť zodpovedný za škodu, ktorú uvedením zámerne nepravdivých alebo nesprávnych údajov spôsobí.
7.6. Dodatočné potvrdenie objednávky zákazníkom. Predávajúci je oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať zákazníka o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad e-mailom alebo telefonicky) a ďalej je oprávnený požiadať zákazníka o upresnenie správnosti výberu množstva tovaru.
7.7. Kedy dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy? K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dôjde okamihom stlačenia tlačidla „OBJEDNAŤ A ZAPLATIŤ”.
7.8. Potvrdenie objednávky predávajúcim. Zákazník, ktorý dokončí objednávku, od nás dostane automatické potvrdenie o doručení objednávky na adresu elektronickej pošty zákazníka.
7.9. Povinnosti predávajúceho. Uzatvorením kúpnej zmluvy sa zaväzujeme predať vám zakúpený tovar a umožniť vám nadobudnutie vlastníckeho práva k tovaru.
7.10. Povinnosti kupujúceho. Vy sa uzatvorením kúpnej zmluvy zaväzujete tovar prevziať a uhradiť nám cenu tovaru.
7.11. Kópia VOP; postup pri odstúpení od kúpnej zmluvy. Zákazník dostane kópiu uzatvorenej kúpnej zmluvy, t. j. aktuálne znenie týchto VOP na elektronickú adresu zákazníka.
7.12. Komunikačné prostriedky na diaľku. Zákazník súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté zákazníkovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónny hovory) si hradí zákazník sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
7.13. Telefonická objednávka. Zákazník môže učiniť svoju objednávku tovaru tiež telefonicky. Zákazník, ktorý takto dokončí objednávku, od nás dostane potvrdenie o vytvorení objednávky vrátane celkovej ceny za tovar a nákladov spojených s balením a dodaním tovaru zvoleného zákazníkom na adresu elektronickej pošty zákazníka, ktorú uviedol v telefonickom hovore, spolu s týmito VOP, reklamačným poriadkom, zásadami spracúvania osobných údajov a odkazom na službu Retino pre odstúpenie od kúpnej zmluvy. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy dôjde okamihom doručenia potvrdenia o prijatí objednávky zákazníkom na našu adresu elektronickej pošty.
8. CENA TOVARU A SPÔSOBY PLATBY
8.1. Cena. Všetky ceny tovaru sú uvedené v eurách (EUR) a sú uvedené vrátane DPH. Cena tovaru je platná po dobu, po ktorú je zobrazená na webovej stránke e-shopu, to ale neznamená, že nemôžeme s niektorými našimi zákazníkmi uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
8.2. Spôsob platby. Cenu tovaru, a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy nám môžete uhradiť spôsobmi uvedenými v druhom kroku objednávky (Doprava a platba), a to najmä:
- on-line platobnou kartou;
B. bankovým prevodom;
C. v hotovosti alebo platobnou kartou na predajni;
D. v hotovosti alebo platobnou kartou prepravcovi (dobierka);